Ez az oldal csak olvasható. Megtekintheted a forrását, de nem változtathatod meg. Ha úgy gondolod, hogy ez helytelen, kérdezd az Adminisztrátorokat!
Az AdminSys Kft. a működése során felmerülő folyamatos igénynek megfeleve, pár évvel ezelött elindította a levelezési szolgáltatását. A kor elvárásainak megfelelő nagy biztonságú szervertermében elhelyezett két, redundánsan kialakított, nagy teljesítményű szerveren működtetünk levelezési és tárhely szolgáltatást.
A beállítással kapcsolatban itt talál információt: http://helpdesk.adminsys.hu/hu/support/solutions/articles/30000042128-hogyan-kell-a-levelező-klienst-beállítani-az-adminsys-rendszerre-
Az alapszolgáltatás nem tartalmazza az egyéb levelezéssel kapcsolatos feladat elvégzését, mint az új e-mail felvétele és beállítása, levelező kliens- illetve egyéb beállítás.
Ezeket a feladatokat eseti munkaként kezeljük.
A levelezés kapcsán, napjaink egyik legnagyobb problémája a szemétlevél kezelés. Az elektronikus postafiókjainkat a kéretlen leveleken túl, elárasztják a fals címekről küldött, és vírussal és adatlopással fertőzőtt levelek sokasága.
Az AdminSys Kft. nagy hangúlyt fektet ennek a problémának a kezelésében, Folyamatosan felügyelt, és fejlesztett védelmünk nagy hatékonysággal szűri ki a számítógépre ártalmas fertőzéseket.
A szemét, és vírusos leveleket a rendszer a Levélszemét mappába helyezi el automatikusan, Javasoljuk, hogy ezt a Mappát bizonyos időszakonként át kell nézni, mert a rendszer ebben a mappában a leveleket csak egy hónapig őrzi meg.
A szemétlevelek tárgyát SPAM_ADMIN a vírusos levelek tárgyát VIRUS_ADMIN előtaggal jelöljük meg. A spam leveleket a rendszerünk továbbítja az ügyfél postafiókjában, és beleteszi a Szemétlevél mappában míg a vírusos levelekről csak értesítést küldünk. A levelezés vírusvédelme nem teszi indokolatlanná a számítógépre telepített vírusvédelmet.
A szolgáltatást alapszolgáltatásként nyújtjuk a levelezési szolgáltatáshoz.
Ebben az esetben létrehozunk egy csoportotot amihez rendelünk egy (a megadott) e-mail címet. Az erre érkező levelek beesnek mindenkinél a saját postafiókban, és lokálisan kezeli mindenki. Ha valaki válaszol, akkor a saját címéről tudja ezt megtenni.
Ilyen fiók többnyire az info@domainnev.hu, ahová a teljes céget érintő információkat lehet küldeni, illetve a mindenki@domainnev.hu.
Ezt javasoljuk a projektek esetén.
Külön fiókként jelenik meg, és figyelni kell rá, de látni, hogy érkezik levél, és csak a témában való levelezést tartalmazza. Be tudjuk állítani, hogy ezzel a címmel tudjanak a kollégák küldeni is, így mint az érkezett, mint a küldött levelek egy helyen vannak. Ebben jogosultságot tudunk állítani, hogy pl. ki törölhet le levelet, címkézni lehet, és egyszerűbb visszakeresni levelet.
A szolgáltatás technikai megoldása egy automatikus archiválási módszer, amely srán egy szolgáltatás az ügyfél éles fiókjából automatikusan átemeli egy meghatározott időszaknál régebbi leveleket egy a szerveren kialakított archív fiókba.
A megoldás technikailag a következő képen néz ki: Jelenleg van a teszt.elek@cegnev.hu e-mail cím, és az ehhez tartózó éles postafiók. Létrehozunk egy fiókot archiv.teszt.elek@cegnev.hu Az archiválási metódus a meghatározott időnél (pl. három évnél) régebbi leveleket automatikusan áthelyezi ebbe a fiókba. A levelező kliensben ez a fiók be lesz állítva, és ha szükséges egy régi levél, innen könnyedén előkereshető. Webmail -en szintén elérhető az archiv fiók.
Lehetőség van az arhivált levelek lokális illetve hálózati tárolására. Ezt a megoldást csak Thunderbitd klienst használó és megfelelő hálózati tárolóval rendelkező ügyfeleink részére lehet biztosítani, az AdminSys ezen levekek meglétére nem tud érdemben felelőságet vállalni.
A megoldás lényege, hogy az arhiválást egy likális mappában végezi a Thunderbird, és ennek a mappának a tartalmát szinkronizáljuk egy hálózati tárolóra.
A telepítést természetesen mi is be tudjuk állítani, de ezt az ügyfél is meg tudja csinálni.
Levelezési szolgáltatásunknál egy valahogy eltűnt, vagy véletlenül törölt levél visszaállítása a teljes adatbázis mentésből technikailag nagyon problémás folyamat, csak tíz napra visszamenőleg tehető, és ezt a levelezés alapszolgáltatása nem tartalmazza.
Levélikatatási szolgáltatásunkkal a kijelölt kollágák minden leveléből egy példányt tárolunk egy iktatas postafiókban, ahonnan kérésre vissza lehet állítani bérmikor ezt a levelet. Ezt a műveletet egy, az ügyfél által kijelölt kolléga is meg tudja tenni.
Az iktatás fiók költsége minden esetbena térhely függvénye, és úgy állítjuk be, hogy az ügyfél határozza meg, hogy hány napra visszamenőleg tárolunk benne levelet.
Iktatási szolgáltatásunkkal a szolgáltatást igénybe vevő ügyfeleink minden kimenő és bejövő leveléből titkosítottan tárolunk egy példányt az iktató szerverünkön.
Mikor hasznos ez a szolgáltatás - valahogy eltűnt egy levelem, és nem találom sehol - amikor véletlenül vagy szándékosan véglegesen törölve lett egy fontos levél
Az elektronikus levelezés napjaink egyik ha nem a legfontosabb kommunikációs csatornája. Egy sikertelenül elküldött, vagy meg nem érkezett fontos e-mail komoly anyagi és erkölcsi kárt tud okozni a cég számára. Ugyanakkor technikailag ez a szolgáltatás nem annyira megbizható, mint amennyire gondoljuk, működését nagyon sok technikai probléma befolyásolja.
Továbbá sajnos, a nagyon sok rosszul beállított levelező rendszer, a hozzá nem értő kollégák, illetve az ingyenes szolgáltatást használóknál a technikai szakember hiánya, továbbá időnként a felhasználók felületessége, és az etikus elektronikus levelezés nem ismerete, nagyon sok hibafelderítési munkát ad az üzemeltetőknek, így nekünk is. Egy levél meg nem érkezésének kivizsgálása nagy szakértelmet, és ráfordított időt igényel, és nagyon sok esetben az a tapasztalat, hogy nem a saját rendszereink hibája okozta a fennálló problémát.
A levél küldési problémánál az alábbi esetek fordulnak elő:
A levelezési szolgáltatásunk alapszolgáltatásként, díjmentesen azt a problémát tartalmazza, amikor a mi ügyfelünk küld levelet, és azt nem kapják meg, és ezt is addig a lépésig, hogy az általunk üzemetetett levelező szerver átadja az elküldött levelet a fogadó fél szerverének.
Az ügyfél kérése esetén a fogadó fél postmaster -ének hivatalos SMTP rendszernaplót küldünk, illetve együttműködünk a társszolgáltatóval. A további lépések: kapcsolatfelvétel a partner cég levelező rendszerét üzemeltetőkkel, vagy a meg nem érkezett levél okának kiderítése nem része a szolgáltatásnak, ezt külön díjazás ellenében végezzük (kivétel az az eset, amikor egyértelműen bebizonyosodik, hogy a mi rendszerünkben volt a probléma). Ez igaz arra az esetre is, ha a partner cégnél a levelezést üzemetető postmaster nem válaszol.
Erre a megoldásra javasoljuk különszolgáltatásunkat:
A levelezési rendszerek megbizható működésén túl a postafiók egyik fontos paramétere a rendelkezésre álló tárhely mérete. Ha a tárhely betelik, akkor a postafiókhoz tartozó levelezés leáll, így a kollégák nem tudnak levelet küldenii, illetve a nekik küldött levelek kézbesítetleül visszapattannak a feladó címére, és ezek később sem fognak kézbesítődni.
A levelező rendszer a 90% -os telítettségnél figyelmeztető levelet küld a teendőkkel.
Javaslatok a levelelezőfiók méretének csökkentésére:
Ha minderre nincs lehetőség, akkor a levelezért felelős kollégával kell egyeztetni, aki, ha szüksége, jelzi felénk a tárhely mértetének növelésést!
A levelezési tárhelyet egységesen öt vagy ennek többszöröse GB -al emeljük, (5GB tárhely éves nettó költsége 10 000 Ft.) Javaslojuk ebből a keretből bővíteni a telített fiókokat.