====== Levelezéssel kapcsolatos kérdések és megoldások ======
===== =====
===== Automatikus arhiválási szolgáltatás =====
===== Iktatási szolgáltatás =====
===== Levélfelderítési szolgáltatás =====
===== Levelezés beállítás kliens gépre =====
=== Microsoft Outlook beállítása ===
=== Mozilla Thunderbird beállítása ===
===== =====
===== Levelezés beállítás tabletre, mobil telefonra =====
===== =====
===== Címtár használata =====
===== =====
===== Házon kívül üzenet beállítása =====
Felgyorsult kommunikációs világunkban ügyfeleink elvárják, hogy egy fontos e-mail -re nagyon rövid idő alatt választ kapjanak.
Ha szabadságra megy, és ez idő alatt ritkábban vagy egyáltalán olvassa az e-mailjeit, akkor:
* célszerű egy automatikus válaszüzenetet beállítani, amivel jelezheti, hogy az üzenetet csak később tudja elolvasni
* kinek továbbítódik a küldött levél
* hogy Ön mikor lesz újra az irodában
Ezen felül lehetőség van a beérkező e-mail-ek továbbküldésére, akár több címzett felé is, így pl. ha az egyik munkatársa átveszi az Ön ügyeinek intézését egyszerűen átirányíthatóak a beérkező e-mail-ek az adott munkatárs címére.
Ezen funkciók egyszerűen beállíthatóak, ha e-mail címével és jelszavával bejelentkezik a [[https://adminmail.hu:8080/|https://adminmail.hu:8080]] weboldalon. //**(1.kép)** //
Ha nem tudja a jelszavát, akkor keressen minket telefonom a 06-1-445-3323-as számon.
[[:wiki:out_office_01.jpg?650x224|out_office_01.jpg}}]]
Belépés után a jobb odali menüben a **Irodán kívül vagyok** menüpontra kattintva tudja beállítani az automata válaszüzenetet. //**(2. kép)**// .
{{:wiki:out_office_02.jpg?nolink&650x322|out_office_02.jpg}}
**Tárgy mezőbe** beírhatjuk távollétünk okát, vagy egyéb információt. //**(3. kép)**// .
**Szöveg mezőbe** írhatjuk a személyes üzenetet, amit a feladó automatikusa meg kap, mint válasz és tájékoztatva lesz. //**(3. kép)**// .
**Funkció engedélyezése** menüpontot kipipálva aktiválhatjuk magát a funkciót.//** (3. kép)**// . Ez a funkció maradhat bekapcsolva, mert a rendszer az időszak végén automatikusan kikapcsolja.
**Időszak kezdete és vége **menüpontokban értelemszerűen beállítható //(nap - hónap - év - óra - perc)//, hogy mettől meddig nem lesz gép közelben és hogy a funkció mely időpontok között legyen aktív. //**(3. kép)**// .
**A beállításokat a Mentés gombbal tudja érvényesíteni.**
**{{:wiki:out_office_03.jpg?nolink&650x325|out_office_03.jpg}}**
**E-mail másolat tovább küldése** menüpontban beállítható, hogy a beérkező e-mailek másolatát továbbküldje másik címre. Ha szükséges több e-mail cím is megadható, ekkor csak folytonosan egybe írva egy vesszővel elválasztva írjuk be az e-mail címeket. Pl.: support@adminsys.hu,munkatars@adminsys.hu,pelda@adminsys.hu //**(4.kép)**// .
__//**! FONTOS ! Ez a beállítás mindaddig érvényben marad, amig újra be nem lép és ki nem törli a fent beállított e-mail címeket!** //__
**A beállításokat a Mentés gombbal tudja érvényesíteni.**
{{:wiki:out_office_04.jpg?nolink&650x225|out_office_04.jpg}}
Ha végeztünk a fenti beállításokkal, akkor a Jobb felső sarokban tud kilépni a felületről.
----
===== Postafiók tárhely figyelmeztetés =====
A levelezési szolgáltatásunk egyik sarkalatos problémája mint felhasználói, mint üzemeltetői szempontból a **rendelkezésre álló tárhellyel való gazdálkodás.** \\ A ügyfeleink számára biztosított levelezési csomagban, postafókonként adott méretlimit van meghatározva (GB -ban), amely egy bizonyos idő után telítődik, ezért szükség van a megfelelő beavatkozásra. A helyzet figyelmen kívül hagyása a levelezés leállását okozza (nem lehet küldeni és fogadni levelet)
A beavatkozás két féle képpen lehetséges:
* felhasználói beavatkozás, amely során a felhasználó konszolidálja a levelezését (erre információkat talál a //**Levelezési tanácsok**// leírásban)
A postafókot használó számára **15 munkanap** áll rendelkezésre, hogy a postafiókja méretét csökkentse!
* illetve ütemeltetési oldalról a tárhely méretének növelése (költséggel járhat)
Ha ez nem történik meg, vagy ez idő alatt a tárhely mérete eléri a 95% ot, **annak érdekében, hogy a levelezési szolgáltatás üzemszerűen működjön** a rendszer a rendelkezésre álló postafiók tárhelyének méretét automatikusan megemeli **1GB** -al, aminek tárhely költsége van. (1GB tárhely kb. 100 Ft ÁFA /hó)
----
===== Levelezési tanácsok =====
Webes szolgáltatásoknál, és ezen belül a levelezési szolgáltatásnál a tárhely mérete az **elsődleges szempont a szolgáltatás költségénél, **de ezen túl a szolgáltatás használhatóságát, és minőségét is nagymértékben befolyásolja a postafiók mérete.
Ezért javasoljuk a postafiók rendszeres karbantartását:
* a fölöslegesnek vélt beérkezett levelek végleges törlését (reklám levelek, idejétmúlt értesítő levelek, stb.)
* a nem szükséges elküldött levelek törlése
* a levélszemét, és a törölt elemek mappa rendszeres takarítása
* a nagy melléklettel rendelkező levelek átvizsgálása, melléklet lementése, és a levél törlése
A levelezésben a tapasztalatok szerint az esetek 90% -ban három - hat hónapnál régebbi levelekkel nem dolgozunk, és a két évnél régebbi levelekre 1 % arányban van szükség.
A postafiók méretének csökkentése érdekében vegye igényben **Levelezés arhiválás** -i szolgáltatásunkat.
===== Fiókok kezelése =====
====== Fiókok (globális) rendszergazdai kezelése ======
A levelezési szolgáltatásunk kapcsán az ügyfelünknek lehetősége van a fiókok globális kezelésére.
Megjegyzés: Szerződött átlánydíjas ügyfeleink részére munkaidőn belül (8.00 - 16:30) a levelezéssel kapcsolatos mindennemű feladatot ellátunk.
[[https://adminmail.hu:8080/login/|A fiókok kezelése a https://adminmail.hu:8080/login/]] weboldalon történik, amelyhez munkatársunk előzetes egyeztetés után biztosít **felhasználónevet** és **jelszót** a cég által kijelölt munkatársnak. \\ {{:ispconfi_belep.jpg?nolink&464x292|ispconfi_belep.jpg}}
Belépés után a fenti sáv **Eszközök **menüpontjában lehetőség van a jelszó módosítására. Fontos azonban a biztonság szempontjából, hogy bármikor, bármilyen jelszót megadunk az oldalon, abban lennie kell kisbetűnek-nagybetűnek-számnak és legyen minimum 8 karakter hosszúságú (a rendszer jelzi, ha a megadott szó nem felel meg minden követelménynek).
{{:ispconfi_elso.jpg?nolink&1184x208|ispconfi_elso.jpg}}
Szintén a felső sávból az "**Email**" ami neked kell, ezen belül is (bal oldali menüpontok közül) az "**Email levelezőláda**".
Itt először is látható az összes fiók, és bármelyik névre kattintva tudod módosítható a korlát (ez mindig MB-ban van megadva, és mi általában Gigabájtonként emelünk, azaz mindig 1000-el kell módosítani ha lehetséges). Illetve ugyanitt feljebb lehetőség van új jelszót generálni vagy megadni, ha valaki esetleg azt elfelejtené. A megadott jelszó nem tárolódik, és figyelni kell arra, hogy változtatás esetén minden beállított eszközön módosítani kell a levelezésnél (telefon, tablet…).
A másik menüpont ami ügyfél szempontból érdekes lehet, az a "**Mailbox quota**". Itt lehet megnézni, hogy ki mekkora tárhellyel rendelkezik és abból mennyit használ ténylegesen. 90% felett a rendszer figyelmeztető levelet küld, és ilyenkor érdemes a postafiókokból törölni a felesleges leveleket. Az archiválási fiókok szintén beletartoznak a kvótába. Az AdminSys kollégája rendszerszinten beállíja a cég által előfizetett kvótát, így ha az kiosztás szintjén elfogy, a rendszer szólni fog. Ebben a menüpontban, a fiókokra kattintva ugyanazokat a beállításokat lehet elvégezni, mint az "Email levelezőláda"-ban.
**Ha elfogy a rendelkezésre álló tárhely méret, akkor annak emelése szintén díjköteles, amelyről értesítést küldünk.**
**Nagyon fontos, hogy az ügyfél soha, semmilyen körülmények között ne töröljön (piros kuka jel), mert az megboríthatja az egész rendszert, és visszaállítást kell csinálnunk.**
Kérjük, körültekintően használja ezt a rendszert, mert a helyreállítási munkák díjkötelesek lehetnek.