====== Levelezéssel kapcsolatos kérdések és megoldások ====== ===== ===== ===== Automatikus arhiválási szolgáltatás ===== ===== Iktatási szolgáltatás ===== ===== Levélfelderítési szolgáltatás ===== ===== Levelezés beállítás kliens gépre ===== === Microsoft Outlook beállítása === === Mozilla Thunderbird beállítása === ===== ===== ===== Levelezés beállítás tabletre, mobil telefonra ===== ===== ===== ===== Címtár használata ===== ===== ===== ===== Házon kívül üzenet beállítása ===== Felgyorsult kommunikációs világunkban ügyfeleink elvárják, hogy egy fontos e-mail -re nagyon rövid idő alatt választ kapjanak. Ha szabadságra megy, és ez idő alatt ritkábban vagy egyáltalán olvassa az e-mailjeit, akkor: * célszerű egy automatikus válaszüzenetet beállítani, amivel jelezheti, hogy az üzenetet csak később tudja elolvasni * kinek továbbítódik a küldött levél * hogy Ön mikor lesz újra az irodában Ezen felül lehetőség van a beérkező e-mail-ek továbbküldésére, akár több címzett felé is, így pl. ha az egyik munkatársa átveszi az Ön ügyeinek intézését egyszerűen átirányíthatóak a beérkező e-mail-ek az adott munkatárs címére. Ezen funkciók egyszerűen beállíthatóak, ha e-mail címével és jelszavával bejelentkezik a [[https://adminmail.hu:8080/|https://adminmail.hu:8080]] weboldalon. //**(1.kép)** // Ha nem tudja a jelszavát, akkor keressen minket telefonom a 06-1-445-3323-as számon. [[:wiki:out_office_01.jpg?650x224|out_office_01.jpg}}]] Belépés után a jobb odali menüben a **Irodán kívül vagyok** menüpontra kattintva tudja beállítani az automata válaszüzenetet. //**(2. kép)**// . {{:wiki:out_office_02.jpg?nolink&650x322|out_office_02.jpg}} **Tárgy mezőbe** beírhatjuk távollétünk okát, vagy egyéb információt. //**(3. kép)**// . **Szöveg mezőbe** írhatjuk a személyes üzenetet, amit a feladó automatikusa meg kap, mint válasz és tájékoztatva lesz. //**(3. kép)**// . **Funkció engedélyezése** menüpontot kipipálva aktiválhatjuk magát a funkciót.//** (3. kép)**// . Ez a funkció maradhat bekapcsolva, mert a rendszer az időszak végén automatikusan kikapcsolja. **Időszak kezdete és vége **menüpontokban értelemszerűen beállítható //(nap - hónap - év - óra - perc)//, hogy mettől meddig nem lesz gép közelben és hogy a funkció mely időpontok között legyen aktív. //**(3. kép)**// . **A beállításokat a Mentés gombbal tudja érvényesíteni.** **{{:wiki:out_office_03.jpg?nolink&650x325|out_office_03.jpg}}** **E-mail másolat tovább küldése** menüpontban beállítható, hogy a beérkező e-mailek másolatát továbbküldje másik címre. Ha szükséges több e-mail cím is megadható, ekkor csak folytonosan egybe írva egy vesszővel elválasztva írjuk be az e-mail címeket. Pl.: support@adminsys.hu,munkatars@adminsys.hu,pelda@adminsys.hu //**(4.kép)**// . __//**! FONTOS ! Ez a beállítás mindaddig érvényben marad, amig újra be nem lép és ki nem törli a fent beállított e-mail címeket!** //__ **A beállításokat a Mentés gombbal tudja érvényesíteni.** {{:wiki:out_office_04.jpg?nolink&650x225|out_office_04.jpg}} Ha végeztünk a fenti beállításokkal, akkor a Jobb felső sarokban tud kilépni a felületről. ---- ===== Postafiók tárhely figyelmeztetés ===== A levelezési szolgáltatásunk egyik sarkalatos problémája mint felhasználói, mint üzemeltetői szempontból a **rendelkezésre álló tárhellyel való gazdálkodás.** \\ A ügyfeleink számára biztosított levelezési csomagban, postafókonként adott méretlimit van meghatározva (GB -ban), amely egy bizonyos idő után telítődik, ezért szükség van a megfelelő beavatkozásra. A helyzet figyelmen kívül hagyása a levelezés leállását okozza (nem lehet küldeni és fogadni levelet) A beavatkozás két féle képpen lehetséges: * felhasználói beavatkozás, amely során a felhasználó konszolidálja a levelezését (erre információkat talál a //**Levelezési tanácsok**// leírásban) A postafókot használó számára **15 munkanap** áll rendelkezésre, hogy a postafiókja méretét csökkentse! * illetve ütemeltetési oldalról a tárhely méretének növelése (költséggel járhat) Ha ez nem történik meg, vagy ez idő alatt a tárhely mérete eléri a 95% ot, **annak érdekében, hogy a levelezési szolgáltatás üzemszerűen működjön** a rendszer a rendelkezésre álló postafiók tárhelyének méretét automatikusan megemeli **1GB** -al, aminek tárhely költsége van. (1GB tárhely kb. 100 Ft ÁFA /hó) ---- ===== Levelezési tanácsok ===== Webes szolgáltatásoknál, és ezen belül a levelezési szolgáltatásnál a tárhely mérete az **elsődleges szempont a szolgáltatás költségénél, **de ezen túl a szolgáltatás használhatóságát, és minőségét is nagymértékben befolyásolja a postafiók mérete. Ezért javasoljuk a postafiók rendszeres karbantartását: * a fölöslegesnek vélt beérkezett levelek végleges törlését (reklám levelek, idejétmúlt értesítő levelek, stb.) * a nem szükséges elküldött levelek törlése * a levélszemét, és a törölt elemek mappa rendszeres takarítása * a nagy melléklettel rendelkező levelek átvizsgálása, melléklet lementése, és a levél törlése A levelezésben a tapasztalatok szerint az esetek 90% -ban három - hat hónapnál régebbi levelekkel nem dolgozunk, és a két évnél régebbi levelekre 1 % arányban van szükség. A postafiók méretének csökkentése érdekében vegye igényben **Levelezés arhiválás** -i szolgáltatásunkat. ===== Fiókok kezelése ===== ====== Fiókok (globális) rendszergazdai kezelése ====== A levelezési szolgáltatásunk kapcsán az ügyfelünknek lehetősége van a fiókok globális kezelésére. Megjegyzés: Szerződött átlánydíjas ügyfeleink részére munkaidőn belül (8.00 - 16:30) a levelezéssel kapcsolatos mindennemű feladatot ellátunk. [[https://adminmail.hu:8080/login/|A fiókok kezelése a https://adminmail.hu:8080/login/]] weboldalon történik, amelyhez munkatársunk előzetes egyeztetés után biztosít **felhasználónevet** és **jelszót** a cég által kijelölt munkatársnak. \\ {{:ispconfi_belep.jpg?nolink&464x292|ispconfi_belep.jpg}} Belépés után a fenti sáv **Eszközök **menüpontjában lehetőség van a jelszó módosítására. Fontos azonban a biztonság szempontjából, hogy bármikor, bármilyen jelszót megadunk az oldalon, abban lennie kell kisbetűnek-nagybetűnek-számnak és legyen minimum 8 karakter hosszúságú (a rendszer jelzi, ha a megadott szó nem felel meg minden követelménynek). {{:ispconfi_elso.jpg?nolink&1184x208|ispconfi_elso.jpg}} Szintén a felső sávból az "**Email**" ami neked kell, ezen belül is (bal oldali menüpontok közül) az "**Email levelezőláda**". Itt először is látható az összes fiók, és bármelyik névre kattintva tudod módosítható a korlát (ez mindig MB-ban van megadva, és mi általában Gigabájtonként emelünk, azaz mindig 1000-el kell módosítani ha lehetséges). Illetve ugyanitt feljebb lehetőség van új jelszót generálni vagy megadni, ha valaki esetleg azt elfelejtené. A megadott jelszó nem tárolódik, és figyelni kell arra, hogy változtatás esetén minden beállított eszközön módosítani kell a levelezésnél (telefon, tablet…). A másik menüpont ami ügyfél szempontból érdekes lehet, az a "**Mailbox quota**". Itt lehet megnézni, hogy ki mekkora tárhellyel rendelkezik és abból mennyit használ ténylegesen. 90% felett a rendszer figyelmeztető levelet küld, és ilyenkor érdemes a postafiókokból törölni a felesleges leveleket. Az archiválási fiókok szintén beletartoznak a kvótába. Az AdminSys kollégája rendszerszinten beállíja a cég által előfizetett kvótát, így ha az kiosztás szintjén elfogy, a rendszer szólni fog. Ebben a menüpontban, a fiókokra kattintva ugyanazokat a beállításokat lehet elvégezni, mint az "Email levelezőláda"-ban. **Ha elfogy a rendelkezésre álló tárhely méret, akkor annak emelése szintén díjköteles, amelyről értesítést küldünk.** **Nagyon fontos, hogy az ügyfél soha, semmilyen körülmények között ne töröljön (piros kuka jel), mert az megboríthatja az egész rendszert, és visszaállítást kell csinálnunk.** Kérjük, körültekintően használja ezt a rendszert, mert a helyreállítási munkák díjkötelesek lehetnek.