Tartalomjegyzék

Kiszolgáló (szerver) karbantartás, támogatás

Hardveres és virtuális környezet felügyelete, karbantartása

Az informatikai rendszerek egyik legfontosabb eleme a kiszolgáló szerver gép. Ennek hadveres rendelkezésre állása az egyik legfontosabb feladata az üzemetető cégnek.

Támogatás típusaEgységEgység típusaNettó egységárMegjegyzés
Hardveres és virtuális környezet felügyelete, karbantartás1szerződés szerintköltségtáblázat 1.1 sora

Kiszolgáló (virtuális szerver és munkaállomás) karbantartás

Az informatikai rendszerekben, legtöbb esetben a szerver kiszolgáló biztosítja teljes rendszer működéséhez szükséges szolgáltatásokat (címkiosztástól, címfeloldás, felhasználó azonosítás), illetve a belső ügyviteli vagy egyéb rendszer kiszolgálását.
Ennek meghibásodása, kiesése az üzemből, kihatással van a teljes rendszerre, ezért ennek szakszerű karbantartása a nagyon fontos feladat.
Továbbá ezen a kiszolgáló gépen van telepítve a cég által használt hálózati rendszerek, programok.

Az AdminSys Kft. húsz év tapasztalattal felügyel, üzemeltet, és tart karban szervereket.
Cégünk e feladat keretén belül csak az alábbi alapfeladatokat végzi el:
- fizikai állapot távoli figyelése (ha ez lehetséges az adott hardver esetén)
- virtuális környezet felügyelete, karbantartása,
- a szerver hardveres és szoftveres felügyelete, frissítése, karbantartása,
- lemezek állapotának figyelése
- szemét szedés, töredezés mentesítés
- nem megfelelő használat detektálása és kezelése
- ütemezett adatmentés stratégia kialakítása, ellenőrzése és felügyelete
- minden olyan karbantartás jellegű munka, amely nem a felhasználói bejelentésre történik
- kivétel adatvisszaállítás mentésből (csak egy adatállomány vagy könyvtár visszaállítása a kialakított mentési struktúra, és mentési időtartam keretén belül, illetve, ha visszaállítható)

Támogatás típusa Egység Egység típusa Nettó egységár Megjegyzés
Szerver kiszolgáló alap karbantartás 1 szerződés szerint költségtáblázat 1.2 sora
Munkaállomás kiszolgáló karbantartás 1 szerződés szerint költségtáblázat 1.3 sora


Egyedi szoftverek támogatása a kiszolgálón

Az egyedi szoftverek támogatása nem tartozik az alapinfraktruktúra támogatásához, de alapszintű szintű ismerte és támogatása többnyire a cégünk feladata, de ennek szakszerűbb kezelését ismerete a szoftvert támogató céggel együttműködve végezzük.
Feladatunk, a rendszer megfelelő mentésének kialakítása a támogató cég segítségével, illetve ennek ütemezett felügyelete.

A szolgáltatás tartalmazza
- a program alapszintű megismerését
- a program adatainak, információinak tárolását, naprakészen tartását
- a program mentésének ellenőrzését
- frissítését a fejlesztő, illetve támogató cég utmutatása szerint (havi két alkalommal)
- kapcsolattartás a program fejlesztőjével, támogatójával

Támogatás típusa Egység Egység típusa Nettó egységár Megjegyzés
Egyedi szoftver támogatás 1 szerződés szerint költségtáblázat 1.4 sora, megadott incidensszámra érvényes*

* a díjazás kiterjeszthető a Tervezett időkerettel (3.2)

A szolgáltatás nem tartalmazza
- a szakszerű, az utasításban leírt frissítés utáni bármilyen hibajelenség kezelését, elhárítását.
- bármilyen a programmal kapcsolatos hiba elhárítása
- bármilyen a hálózati kapcsolathoz kötödő hiba elhárítása, kivétel az alapindraktruktúra működése
- adatok visszatöltését mentésből


Kiszolgáló (szerver) karbantartásának időablaka, gyakorisága

ParaméterÉrtékMegjegyzés
Időablak8:00 - 16:30proaktív szolgáltatás
reagálási idő4 órán belül
SzolgáltatásGyakoriságEgységMegjegyzés
Hardver karbantartásféléventealkalom
Virtuális környezet karbantartásfolyamatosnincs
Szofveres karbantartásfolyamatosnincs
Ütemezett ellenörzéshetialkalom
Proaktív figyelésfolyamatosfolyamatos