Felhasználói eszközök

Eszközök a webhelyen


sajat_levelezes

Különbségek

A kiválasztott változat és az aktuális verzió közötti különbségek a következők.

Összehasonlító nézet linkje

Előző változat mindkét oldalon Előző változat
Következő változat
Előző változat
sajat_levelezes [2021/06/21 14:36]
Horvath Lorand [Levélfelderítési szolgáltatás]
sajat_levelezes [2023/04/04 14:30] (aktuális)
Horvath Lorand [Levélfelderítési szolgáltatás]
Sor 6: Sor 6:
  
 A beállítással kapcsolatban itt talál információt:​ [[http://​helpdesk.adminsys.hu/​hu/​support/​solutions/​articles/​30000042128-hogyan-kell-a-levelez|http://​helpdesk.adminsys.hu/​hu/​support/​solutions/​articles/​30000042128-hogyan-kell-a-levelez]][[http://​helpdesk.adminsys.hu/​hu/​support/​solutions/​articles/​30000042128-hogyan-kell-a-levelező-klienst-beállítani-az-adminsys-rendszerre-|ő-klienst-beállítani-az-adminsys-rendszerre-]] A beállítással kapcsolatban itt talál információt:​ [[http://​helpdesk.adminsys.hu/​hu/​support/​solutions/​articles/​30000042128-hogyan-kell-a-levelez|http://​helpdesk.adminsys.hu/​hu/​support/​solutions/​articles/​30000042128-hogyan-kell-a-levelez]][[http://​helpdesk.adminsys.hu/​hu/​support/​solutions/​articles/​30000042128-hogyan-kell-a-levelező-klienst-beállítani-az-adminsys-rendszerre-|ő-klienst-beállítani-az-adminsys-rendszerre-]]
 +
 +Az alapszolgáltatás nem tartalmazza az egyéb levelezéssel kapcsolatos feladat elvégzését,​ mint az új e-mail felvétele és beállítása,​ levelező kliens- illetve egyéb beállítás.
 +
 +Ezeket a feladatokat eseti munkaként kezeljük.
  
 ===== Spam és vírusvédelmi szolgáltatás ===== ===== Spam és vírusvédelmi szolgáltatás =====
Sor 15: Sor 19:
 A szemét, és vírusos leveleket a rendszer a Levélszemét mappába helyezi el automatikusan,​ Javasoljuk, hogy ezt a Mappát bizonyos időszakonként át kell nézni, mert a rendszer ebben a mappában a leveleket csak egy hónapig őrzi meg. A szemét, és vírusos leveleket a rendszer a Levélszemét mappába helyezi el automatikusan,​ Javasoljuk, hogy ezt a Mappát bizonyos időszakonként át kell nézni, mert a rendszer ebben a mappában a leveleket csak egy hónapig őrzi meg.
  
-A szemétlevelek tárgyát ​SPAM_ADMINa ​vírusos levelek ​tárgyátVIRUS_ADMINelőtaggal jelöljük meg. A spam leveleket a rendszerünk továbbítja az ügyfél postafiókjában,​ míg a vírusos levelekről csak értesítést küldünk. A levelezés vírusvédelme nem teszi indokolatlanná a számítógépre telepített vírusvédelmet.+A szemétlevelek tárgyát ​**SPAM_ADMIN** a vírusos levelek ​tárgyát **VIRUS_ADMIN** előtaggal jelöljük meg. A spam leveleket a rendszerünk továbbítja az ügyfél postafiókjában, ​és beleteszi a **Szemétlevél **mappában ​míg a vírusos levelekről csak értesítést küldünk. A levelezés vírusvédelme nem teszi indokolatlanná a számítógépre telepített vírusvédelmet
 + 
 +A szolgáltatást alapszolgáltatásként nyújtjuk a levelezési szolgáltatáshoz.
  
-A szolgáltatást alapszolgáltatásként nyújtjuk a levelezési szolgáltatáshoz.\\ 
-\\ 
 ===== E-mail csoportos továbbítás ===== ===== E-mail csoportos továbbítás =====
  
Sor 25: Sor 29:
 Ilyen fiók többnyire az info@domainnev.hu,​ ahová a teljes céget érintő információkat lehet küldeni, illetve a mindenki@domainnev.hu. Ilyen fiók többnyire az info@domainnev.hu,​ ahová a teljes céget érintő információkat lehet küldeni, illetve a mindenki@domainnev.hu.
  
-===== Megosztott mailbox fiók =====+===== E-mail csoportos továbbítás ​=====
  
-\\ +Ezt javasoljuk a projektek esetén.
-(ezt javasoljuk a projektek esetén)\\ +
-Ez külön __**fiókként jelenik meg**__ ​ , és figyelni kell rá, de látni, hogy érkezik levél, és csak a témában való levelezést tartalmazza. Be tudjuk állítani, hogy ezzel a címmel tudjanak a kollégák küldeni is, így mint az érkezett, mint a küldött levelek egy helyen vannak. Ebben jogosultságot tudunk állítani, hogy pl. ki törölhet le levelet, címkézni lehet, és egyszerűbb visszakeresni levelet.+
  
 +Külön fiókként jelenik meg, és figyelni kell rá, de látni, hogy érkezik levél, és csak a témában való levelezést tartalmazza. Be tudjuk állítani, hogy ezzel a címmel tudjanak a kollégák küldeni is, így mint az érkezett, mint a küldött levelek egy helyen vannak. Ebben jogosultságot tudunk állítani, hogy pl. ki törölhet le levelet, címkézni lehet, és egyszerűbb visszakeresni levelet.
  
 ===== Automatikus arhiválási szolgáltatás ===== ===== Automatikus arhiválási szolgáltatás =====
  
-A szolgáltatás technikai megoldása egy automatikus archiválási módszer, amely srán egy szolgáltatás az ügyfél éles fiókjából automatikusan átemeli egy meghatározott időszaknál régebbi leveleket egy a szerveren kialakított archív fiókba.\\ +A szolgáltatás technikai megoldása egy automatikus archiválási módszer, amely srán egy szolgáltatás az ügyfél éles fiókjából automatikusan átemeli egy meghatározott időszaknál régebbi leveleket egy a szerveren kialakított archív fiókba.
-\\ +
-A megoldás technikailag a következő képen néz ki:\\ +
-Jelenleg van a **teszt.elek@cegnev.hu** e-mail cím, és az ehhez tartózó éles postafiók.\\ +
-Létrehozunk egy fiókot **archiv.teszt.elek@cegnev.hu** Az archiválási metódus a meghatározott időnél (pl. három évnél) régebbi leveleket automatikusan áthelyezi ebbe a fiókba.\\ +
-A levelező kliensben ez a fiók be lesz állítva, és ha szükséges egy régi levél, innen könnyedén előkereshető.\\ +
-Webmail -en szintén elérhető az archiv fiók.+
  
-=====    Lokális arhiválási megoldás (nem támogatott megoldás) ​       =====+A megoldás technikailag a következő képen néz ki: Jelenleg van a **teszt.elek@cegnev.hu** e-mail cím, és az ehhez tartózó éles postafiók. Létrehozunk egy fiókot **archiv.teszt.elek@cegnev.hu** Az archiválási metódus a meghatározott időnél (pl. három évnél) régebbi leveleket automatikusan áthelyezi ebbe a fiókba. A levelező kliensben ez a fiók be lesz állítva, és ha szükséges egy régi levél, innen könnyedén előkereshető. Webmail -en szintén elérhető az archiv fiók. 
 +===== Lokális arhiválási megoldás (nem támogatott megoldás) =====
  
 <font 10.5pt/​Calibri,​sans-serif;;#​333333;;​inherit>​Lehetőség van az arhivált levelek lokális illetve hálózati tárolására. Ezt a megoldást csak Thunderbitd klienst használó és megfelelő hálózati tárolóval rendelkező ügyfeleink részére lehet biztosítani,​ az AdminSys ezen levekek meglétére nem tud érdemben felelőságet vállalni.</​font>​ <font 10.5pt/​Calibri,​sans-serif;;#​333333;;​inherit>​Lehetőség van az arhivált levelek lokális illetve hálózati tárolására. Ezt a megoldást csak Thunderbitd klienst használó és megfelelő hálózati tárolóval rendelkező ügyfeleink részére lehet biztosítani,​ az AdminSys ezen levekek meglétére nem tud érdemben felelőságet vállalni.</​font>​
Sor 58: Sor 56:
   - <font 10.5pt/​Calibri,​sans-serif;;#​333333;;​inherit>​a Synology -n létre kell hozni egy megfelelő mappát (ezt mi díjmentesen elvégezzük)</​font>​   - <font 10.5pt/​Calibri,​sans-serif;;#​333333;;​inherit>​a Synology -n létre kell hozni egy megfelelő mappát (ezt mi díjmentesen elvégezzük)</​font>​
   - <font 10.5pt/​Calibri,​sans-serif;;#​333333;;​inherit>​be kell állítani, hogy a lokális mappa szinkronizálódjon ebben a hálózati mappába</​font>​   - <font 10.5pt/​Calibri,​sans-serif;;#​333333;;​inherit>​be kell állítani, hogy a lokális mappa szinkronizálódjon ebben a hálózati mappába</​font>​
- 
  
 ===== Iktatási szolgáltatás,​ levél visszaállítás ===== ===== Iktatási szolgáltatás,​ levél visszaállítás =====
Sor 65: Sor 62:
  
 ^Szolgáltatás^Egységár /​egység^Megjegyzés| ^Szolgáltatás^Egységár /​egység^Megjegyzés|
-|Levél visszaállítási munka*|eseti munka |maximum 10 napra visszamenőleg|+|Levél visszaállítási munka*|eseti munka|maximum 10 napra visszamenőleg|
  
 Levélikatatási szolgáltatásunkkal a kijelölt kollágák minden leveléből egy példányt tárolunk egy iktatas postafiókban,​ ahonnan kérésre vissza lehet állítani bérmikor ezt a levelet. Ezt a műveletet egy, az ügyfél által kijelölt kolléga is meg tudja tenni. Levélikatatási szolgáltatásunkkal a kijelölt kollágák minden leveléből egy példányt tárolunk egy iktatas postafiókban,​ ahonnan kérésre vissza lehet állítani bérmikor ezt a levelet. Ezt a műveletet egy, az ügyfél által kijelölt kolléga is meg tudja tenni.
Sor 73: Sor 70:
 Iktatási szolgáltatásunkkal a szolgáltatást igénybe vevő ügyfeleink minden kimenő és bejövő leveléből titkosítottan tárolunk egy példányt az iktató szerverünkön. Iktatási szolgáltatásunkkal a szolgáltatást igénybe vevő ügyfeleink minden kimenő és bejövő leveléből titkosítottan tárolunk egy példányt az iktató szerverünkön.
  
-Mikor hasznos ez a szolgáltatás\\ +Mikor hasznos ez a szolgáltatás \\ 
-- valahogy eltűnt egy levelem, és nem találom sehol\\+- valahogy eltűnt egy levelem, és nem találom sehol \\
 - amikor véletlenül vagy szándékosan véglegesen törölve lett egy fontos levél - amikor véletlenül vagy szándékosan véglegesen törölve lett egy fontos levél
  
Sor 80: Sor 77:
  
 ---- ----
- 
-\\ 
- 
  
 ===== Levélfelderítési szolgáltatás ===== ===== Levélfelderítési szolgáltatás =====
  
-Az elektronikus levelezés napjaink egyik ha nem a legfontosabb kommunikációs csatornája. Egy sikertelenül elküldött,​ vagy meg nem érkezett fontos e-mail komoly anyagi és erkölcsi kárt tud okozni a cég számára. Ugyanakkor technikailag ez a szolgáltatás nem annyira ​megbizható, mint amennyire gondoljuk, működését nagyon sok technikai probléma befolyásolja.+Az elektronikus levelezés napjaink egyik ha nem a legfontosabb kommunikációs csatornája. Egy sikertelenül elküldött,​ vagy meg nem érkezett fontos e-mail komoly anyagi és erkölcsi kárt tud okozni a cég számára. Ugyanakkor ​látjuk, hogy technikailag ez a szolgáltatás nem annyira ​megbízható, mint amennyire gondoljuk, működését nagyon sok technikai probléma befolyásolja.
  
 Továbbá sajnos, a nagyon sok rosszul beállított levelező rendszer, a hozzá nem értő kollégák, illetve az ingyenes szolgáltatást használóknál a technikai szakember hiánya, továbbá időnként a felhasználók felületessége,​ és az etikus elektronikus levelezés nem ismerete, nagyon sok hibafelderítési munkát ad az üzemeltetőknek,​ így nekünk is.\\ Továbbá sajnos, a nagyon sok rosszul beállított levelező rendszer, a hozzá nem értő kollégák, illetve az ingyenes szolgáltatást használóknál a technikai szakember hiánya, továbbá időnként a felhasználók felületessége,​ és az etikus elektronikus levelezés nem ismerete, nagyon sok hibafelderítési munkát ad az üzemeltetőknek,​ így nekünk is.\\
Sor 97: Sor 91:
   * az ügyfelünk levelet vár egy partnerétől,​ de az nem érkezik meg hozzá.   * az ügyfelünk levelet vár egy partnerétől,​ de az nem érkezik meg hozzá.
  
-A levelezési szolgáltatásunk ​<font inherit/​inherit;;#​e74c3c;;​inherit>​alapszolgáltatásként,​ díjmentesen azt a problémát tartalmazza,​ amikor a mi ügyfelünk küld levelet, és azt nem kapják meg</​font>​<font inherit/​inherit;;#​c0392b;;​inherit>​és ezt is addig a lépésig, hogy az általunk üzemetetett levelező szerver átadja az elküldött levelet a fogadó fél szerverének.</​font>​+**<font inherit/​inherit;;#​d35400;;​inherit>​A levelezési szolgáltatásunk ​alapszolgáltatásként,​ díjmentesen azt a problémát tartalmazza,​ amikor a mi ügyfelünk küld levelet, és azt nem kapják meg, és ezt is addig a lépésig, hogy az általunk üzemetetett levelező szerver átadja az elküldött levelet a fogadó fél szerverének.</​font>​**
  
-Az ügyfél kérése esetén a fogadó fél postmaster -ének ​hivatalos SMTP rendszernaplót küldünk, illetve együttműködünk a társszolgáltatóval. \\  \\ +Az ügyfél kérése esetén a fogadó fél postamesterének ​hivatalos SMTP rendszernaplót küldünk, illetve együttműködünk a társszolgáltatóval. \\  \\ 
-A további lépések: kapcsolatfelvétel a partner cég levelező rendszerét üzemeltetőkkel,​ vagy a meg nem érkezett levél okának kiderítése ​nem része a szolgáltatásnak, ezt külön díjazás ellenében végezzük (kivétel az az eset, amikor egyértelműen bebizonyosodik,​ hogy a mi rendszerünkben volt a probléma). Ez igaz arra az esetre is, ha a partner cégnél a levelezést üzemetető ​postmaster ​nem válaszol.+A további lépések: kapcsolatfelvétel a partner cég levelező rendszerét üzemeltetőkkel,​ vagy a meg nem érkezett levél okának kiderítése ​__nem része a szolgáltatásnak__, ezt külön díjazás ellenében végezzük (kivétel az az eset, amikor egyértelműen bebizonyosodik,​ hogy a mi rendszerünkben volt a probléma). Ez igaz arra az esetre is, ha a partner cégnél a levelezést üzemetető ​levelezőgazda ​nem válaszol.
  
 Erre a megoldásra javasoljuk különszolgáltatásunkat:​ Erre a megoldásra javasoljuk különszolgáltatásunkat:​
  
 ^Szolgáltatás^Költség/​Egység^Megjegyzés| ^Szolgáltatás^Költség/​Egység^Megjegyzés|
-|Levélfelderítési,​ és kapcsolattartási szolgáltatás|minimum ​fél óra munka/​alkalom|csak az általunk üzemeltetett rendszerekre|+|Levélfelderítési,​ és kapcsolattartási szolgáltatás|minimum ​egy óra munka/​alkalom|csak az általunk üzemeltetett rendszerekre|
  
-===== Tárhely telítettségi probléma, és annak kezelése =====+\\
  
-A levelezési rendszer és azon belül a postafiók egyik fontos paramétere a rendelkezésre álló tárhely mérete. Ha a tárhely betelik, akkor a postafiók levelezése leáll, azaz a kolléga nem tud levelet küldeni, illetve a neki küldött levelek kézbesítetleül visszapattannak a feladó címére. 
  
-A rendszer a 85% -os postafiók ​telítettségnél figyelmeztető levelet küld a fiók használójánakilletve ​levelezésért ​felelős ​kolléga részére,+===== Levelezési tárhely telítettségi probléma és annak kezelése ===== 
 + 
 +levelezési rendszerek megbizható működésén túl a postafiók egyik fontos paramétere a **rendelkezésre álló tárhely mérete**. Ha a tárhely betelik, akkor a postafiókhoz tartozó levelezés leáll, így a kollégák nem tudnak levelet küldenii, illetve a nekik küldött levelek kézbesítetleül visszapattannak a feladó címére, és ezek később sem fognak kézbesítődni. 
 + 
 +A levelező ​rendszer a **90% -os **telítettségnél figyelmeztető levelet küld a teendőkkel. 
 + 
 +**Javaslatok a levelelezőfiók méretének csökkentésére:​** 
 +  * törölni kell a nem fontos vagy duplikált leveleket a postafiókból (ennek folyamatosnak kellene lennie) 
 +  * a nagy mellékleteket rendelkező leveleket le kell menteni és törölni a levelezésből 
 +  * a kimenő leveleket szelektálniés csak fontosakat tartani meg. 
 +  * régebbi leveleket arhiválni 
 +  * a levélszemeteket,​ amelyek nem szűr ki a rendszer, átmozgatni a levélszemét mappába 
 +  * a kevekező fiókon rendszeresen adatbázis javítást végezni 
 +  * a törölt elemek mappát végleg üríteni (fontos, ​ a rendszer a 30 napnál régebben törölt leveleket véglegesen törli) 
 +  * a levélszemét mappát átnézni, és tartalmát üríteni (a rendszer a 30 napnál régebben a szemétlevél mappában lévő leveleket véglegesen törli) 
 + 
 +Ha minderre nincs lehetőség,​ akkor a levelezért ​felelős ​kollégával kell egyeztetniaki, ha szüksége, jelzi felénk a tárhely mértetének növelésést! 
 + 
 +A levelezési tárhelyet egységesen öt vagy ennek többszöröse GB -al emeljük, (5GB tárhely éves nettó költsége 10 000 Ft.) Javaslojuk ebből a keretből bővíteni a telített fiókokat. 
 + 
 +\\
  
  
sajat_levelezes.1624279005.txt.gz · Utolsó módosítás: 2021/06/21 14:36 szerkesztette: Horvath Lorand