Felhasználói eszközök

Eszközök a webhelyen


admin_levelfelderites

Különbségek

A kiválasztott változat és az aktuális verzió közötti különbségek a következők.

Összehasonlító nézet linkje

Előző változat mindkét oldalon Előző változat
Következő változat
Előző változat
admin_levelfelderites [2020/07/26 16:29]
Horvath Lorand [Mely feladatok tartoznak ide:]
admin_levelfelderites [2021/01/06 09:09] (aktuális)
Horvath Lorand [A feladatok, amelyek ehhez a szolgáltatáshoz tartozhatnak:]
Sor 3: Sor 3:
 A cégünk által nyújtott domain, levelezési és tárhely szolgáltatások nem, vagy csak részben tartalmazzák a rendszerekkel járó technikai és administrációs feladatokat . Ennek oka, hogy az ügyfeleink egy részénél ezeket a feladatokat belső kolléga végzi el, illetve a kikalkulát költségek minimális költségek nem fedezik en munkák költségeit. A cégünk által nyújtott domain, levelezési és tárhely szolgáltatások nem, vagy csak részben tartalmazzák a rendszerekkel járó technikai és administrációs feladatokat . Ennek oka, hogy az ügyfeleink egy részénél ezeket a feladatokat belső kolléga végzi el, illetve a kikalkulát költségek minimális költségek nem fedezik en munkák költségeit.
  
-===== Mely feladatok tartoznak ide: ===== 
  
-  * e-mail jelszó csere, jelszó megadás +===== Mely feladatok nem tartoznak ide (ezeket díjmentesen végezzük):​ ===== 
-  * új e-mail cím felvétele és beállítása a kliens gépen, + 
-  * megfelelő csoportokban helyezése +  * levelezési kvóta szükség szerinti emelése 
-  * levelezés ​beállítása ​mobiltelefonra +  * <font inherit/​inherit;;#​000000;;​inherit>​postaláda arhiválási szolgáltatás ​beállítása</​font>​ 
-  * meglévő e-mail cím módosítása+  * <font inherit/​inherit;;#​000000;;​inherit>​a levelező kliensen végzendő bárminemű feladat, javításhibaelhárítás</​font>​ 
-  * alias és továbbítási címek felvétele +  * <font inherit/​inherit;;#​000000;;​inherit>​elküldött,​ de nem megérkezett levél felderítése a szerver elhagyásáig (SMTP log átadása)</​font>​ 
-  ​* ​[[:http:aszf.adminsys.hu:doku.php?id=admin_levelfelderites#tavozo_kollegak_levelezesenek_kezelese|megszűnő e-mail ​címekpostafiók tartalmának kezelése]] + 
-  * tárhely kiosztással kapcsolatos feladatok+Ezen feladatok elvégzésére három lehetőség van: 
-  levél ​felderítés:​ levél küldésével és fogadásával kapcsolatos problémák kezelése ​(kivétel ​a meg nem érkezett ​levél) + 
-  házon kívülvagy egyáb automatikus válaszüzenetek beállítása +===== Saját feladatvégzés,​ amennyiben nem kívánja igénybevenni a szolgáltatást ===== 
-  ​tiltásBAN -olás feloldása + 
-  minden egyéb, a levelezéssel kapcsolatos ​feladat+Ebben az esetben az ügyfél egyik kijelölt munkatársa végzi el a feladatokat egy megadott könnyen kezelhető webes rendszerben. 
 + 
 +[[https://​adminmail.hu:​8080|https://adminmail.hu:8080]] 
 + 
 +Ehhez segítséget itt talál: 
 + 
 +[[https://​www.ispconfig.org/​documentation/​user-manual/​|https://​www.ispconfig.org/​documentation/​user-manual/​]] 
 + 
 +A belépéshez szükséges felhasználónevet és jelszót cégünktől tudja igényelni. 
 + 
 +===== Admin postamesteri szolgáltatás ===== 
 + 
 +A szolgáltatás igénybevétele esetén az összes olyan feladatot, amely a levelezéssel kapcsolatos a cégünk végzi el. 
 + 
 +Ennek költségét az alábbi táblázat tartalmazza:​ 
 + 
 +^Támogatás típusa^Egység^Egység típusa^Nettó egységár^Megjegyzés| 
 +|Admin postamesteri szolgáltatás| ​ 1  |  alk.  |  szerződés szerint ​ |átalánydíjas ügyfeleink részére ​ | 
 +|Admin postamesteri szolgáltatás| ​ 1  |  óra  |  8000 Ft.  |nem átalánydíjas ügyfeleink részére ​ | 
 +| |   ​| ​  ​| ​  ​| ​  | 
 + 
 +===== Eseti feladatként ===== 
 + 
 +Ha nem születik megállapodás vagy döntés, abben az esetben a felmerülő igényeket cégünk eseti munkaként kezeli az alábbi táblázatban szereplő díjazás szerint: [[:​eseti_szolgaltatas#eseti_szolgaltatasi_dijak_es_idoablakok|Eseti szolgáltatási díjak és időablakok]] 
 + 
 +====== Kérdések, feladatok, problámák ====== 
 + 
 +===== Távozó kollégák levelezésének kezelése ===== 
 + 
 +Ha egy ügyfelenünktől távozik egy kolléga a levelezését igyekszünk a legnagyobb körültekintéssel kezelni, ezért kérjük az ügyfél technikai kapcsolatartó kollégáját,​ hogy figyelmesen olvassa el a leírást:​ 
 + 
 +A távozó kolléga tényét kérjük, hogy mihamarabb közölje felénk telefonon (06-1-4453323,​ 06-30-919-1116),​ vagy e-mail, ​ben [[helpdesk@adminsys.hu|]] címen: \\ 
 +A levél tárgya tartalmazza:​ kilépő kolléga: Példa Béla \\ 
 +A levél szövege: kollégának __utolsó munkanapja,​__ ​ távozás után __ki kapja meg a leveleit__, és __mi legyen a meglévő levelekkel__. 
 + 
 +(a vélhetően távozott kollégák fiókját szerverünk is figyeli, ezért az egy hónapnál régebben használt postafiókok estén mi veszünk fel hibajegyet) 
 + 
 +**Ha a technikai kapcsolatartó másként nem dönt nyolc napon belül , akkor az eljárás automatikusan a következő.** \\ 
 +- a fiókot arhiváljuk és fél évig tároljuk a szerverünkön,​ ezután eltávolítjuk (lemásoljuk az ügyfél szerverére) \\ 
 +- a kolléga címét minden terjesztési csoportból eltávolítjuk \\ 
 +- a leveket a technikai kapcsolatartó (annak hiányában az ügyvezető) e-mail címére irányítjuk,​ amíg más döntés nem születik. 
 + 
 +**A feladat költsége: ** \\ 
 +- Admin Postamesteri szolgáltatás igénybevétele esetén díjmentes \\ 
 +- ellenkező esetben a munkáért a cégre vonatkozó egy óra munkadíjat számlázunk \\ 
 +a díj egyik esetben sem tartalmazza a learhivált levelek későbbi bármilyen kezelését! 
 + 
 +===== BAN -olás, azaz levelezés tiltás feloldása ===== 
 + 
 +Gyakran előfordul, hogy az ügyfél új eszközre, telefon, tablet, gép próbálja beállítani a levelezését,​ és a szakszerütlen beállítások használata miatt a többszöri sikertelen bejeletnkezést a szerverünk védelmi rendszere betörésnek vélelmezi, ezért letiltja a hibás kérésről érkező kommunikáció publikus címét. Ebben az esetben csak az AdminSys Kft. munkatársa tudja feloldani ezt a tiltást, az ideig a kolléga, de akár a teljes iroda nem tud levelezni. 
 + 
 +Ezért kérjük, hogy a beállítást nagy gondossággal végezzék el, és szükség esetén kérjék kollégáink segítsését (06-1-445-3323,​ 06-30-919-1116) \\ [[:​sajat_levelezes|A levelezés beállításról erre a link -re kattintva talál információt.]] 
 + 
 +**A feladat költsége: ** \\ 
 +- Admin Postamesteri szolgáltatás igénybevétele esetén díjmentes \\ 
 +- ellenkező esetben a munkáért a cégre vonatkozó egy óra munkadíjat számlázunk 
 + 
 +===== Levél ​felderítés:​ levél küldésével és fogadásával kapcsolatos problémák kezelése ​===== 
 + 
 +Gyakran előfordul, hogy az ügyfél küld egy levelet ​parnerének,​ és az nem érkezik ​meg, vagy fordítva, a partnertől vár egy levelet, ami nem érkezik. Az első eset a mi feladatunk, a második esetben segíteni tudunk a felderítésben,​ ha a levél ​nagyon fontos. 
 + 
 +**Ügyfelünk küldi a leveletés az nem érkezik meg a címzetthez. ​** \\ 
 +Gyakori hibákmagyarázatok a problémára \\ 
 +az ügyfél elírja a partner e-mail címét: erről a rendszer válaszüzenet érkezik (tobbnyire angol nyelven: Unknow user, unknow mailbox stb.) \\ 
 +- a levél elmegy, de a fogadó félnél a Levélszemét mappában kerül (érdemes rákárdezni,​ hogy esetleg nincs -e ott) \\ 
 +Ha ezek egyike sem igaz, akkor vizsgáljuk a problémát:​ a küldő és a partner e-mail címének, illetve a körülbelüli időpont ismeretében megvizsgáljuk a kiküldés körülményeit a levelező szerveren, Ezeket az informáckat megosztjuk a fogadó fél levelező rendszergazdájával (ha van ilyen) 
 + 
 +**A feladat költsége: ** \\ 
 +- Admin Postamesteri szolgáltatás igénybevétele esetén díjmentes \\ 
 +- ellenkező esetben a munkáért a cégre vonatkozó egy óra munkadíjat számlázunk 
 + 
 +**A partner küldi a levelet és az ügyfél nem kapja meg. ** \\ 
 +Gyakori hibákmagyarázatok ​problémára \\ 
 +- az ügyfél elírja a partner e-mail címét: erről a rendszer válaszüzenet érkezik (tobbnyire anygol nyelven) \\ 
 +- a levél elmegy, de a fogadó félnél a Levélszemét mappában kerül (érdemes rákárdezni,​ hogy esetleg nincs -e ott) \\ 
 +Ha ezek egyike sem áll fent, akkpr a küldő féltől kérünk egy információs rendszer naplót, amelyből kiderül, hogy a levél a rendszerünkben kézbesítve lett. Ha nincs ilyen naplófile, vagy nekünk kell megvizsgálnunk a levél fogadásának tényét, ezt külön kérésre tesszük meg, és enne költségét nem tartalmazza az Admin Postamesteri szolgáltatás. \\ **A feladat ​költsége: ** \\ 
 +- a munkáért a cégre vonatkozó egy óra munkadíjat számlázunk. 
 + 
 +===== Levelezés beállítása telefonra (saját levelező rendszer, helyi Exchange szerver, MS O365) ===== 
 + 
 +**Levelezés beállítása saját levelező rendszer esetén** 
 + 
 +**Levelezés beállítás helyi Exchange szerver esetén \\  \\ 
 +Levelezés beállítás MS O365 Exchange szerver esetén** 
 + 
 +\\
  
  
Sor 23: Sor 107:
   * levelezési kvóta szükség szerinti emelése   * levelezési kvóta szükség szerinti emelése
   * <font inherit/​inherit;;#​000000;;​inherit>​postaláda arhiválási szolgáltatás beállítása</​font>​   * <font inherit/​inherit;;#​000000;;​inherit>​postaláda arhiválási szolgáltatás beállítása</​font>​
 +  * <font inherit/​inherit;;#​000000;;​inherit>​a levelező kliensen végzendő bárminemű feladat, javítás, hibaelhárítás</​font>​
   * <font inherit/​inherit;;#​000000;;​inherit>​elküldött,​ de nem megérkezett levél felderítése a szerver elhagyásáig (SMTP log átadása)</​font>​   * <font inherit/​inherit;;#​000000;;​inherit>​elküldött,​ de nem megérkezett levél felderítése a szerver elhagyásáig (SMTP log átadása)</​font>​
  
 Ezen feladatok elvégzésére három lehetőség van: Ezen feladatok elvégzésére három lehetőség van:
 +
  
 ===== Saját feladatvégzés,​ amennyiben nem kívánja igénybevenni a szolgáltatást ===== ===== Saját feladatvégzés,​ amennyiben nem kívánja igénybevenni a szolgáltatást =====
Sor 50: Sor 136:
 |Admin postamesteri szolgáltatás| ​ 1  |  év  |  24.000,​- ​ |nem átalánydíjas ügyfeleink részére ​ | |Admin postamesteri szolgáltatás| ​ 1  |  év  |  24.000,​- ​ |nem átalánydíjas ügyfeleink részére ​ |
 | |   ​| ​  ​| ​  ​| ​  | | |   ​| ​  ​| ​  ​| ​  |
 +
 +\\
 +
  
 ===== Eseti feladatként ===== ===== Eseti feladatként =====
Sor 57: Sor 146:
 ====== Kérdések, feladatok, problámák ====== ====== Kérdések, feladatok, problámák ======
  
- 
-===== Eltűnt, nem talált levél ===== 
- 
-A levelezésben a lehetőségek a szerveren 30 napos tárolást engednek a véletlen vagy szándékos törlés esetében. Az AdminSys Kft. munkatársai soha, semmilyen esetben nem törölnek levelet az ügyfél postafiókjából- 
  
 ===== Távozó kollégák levelezésének kezelése ===== ===== Távozó kollégák levelezésének kezelése =====
Sor 66: Sor 151:
 Ha egy ügyfelenünktől távozik egy kolléga a levelezését igyekszünk a legnagyobb körültekintéssel kezelni, ezért kérjük az ügyfél technikai kapcsolatartó kollégáját,​ hogy figyelmesen olvassa el a leírást: Ha egy ügyfelenünktől távozik egy kolléga a levelezését igyekszünk a legnagyobb körültekintéssel kezelni, ezért kérjük az ügyfél technikai kapcsolatartó kollégáját,​ hogy figyelmesen olvassa el a leírást:
  
-A távozó kolléga tényét kérjük, hogy mihamarabb közölje felénk telefonon (06-1-4453323,​ 06-30-919-1116),​ vagy e-mail, ben [[helpdesk@adminsys.hu|]] címen:\\ +A távozó kolléga tényét kérjük, hogy mihamarabb közölje felénk telefonon (06-1-4453323,​ 06-30-919-1116),​ vagy e-mail, ben [[helpdesk@adminsys.hu|]] címen: \\ 
-A levél tárgya tartalmazza:​ kilépő kolléga: Példa Béla\\ +A levél tárgya tartalmazza:​ kilépő kolléga: Példa Béla \\ 
-A levél szövege: kollégának __utolsó munkanapja,​__ távozás után __ki kapja meg a leveleit__, és __mi legyen a meglévő levelekkel__.+A levél szövege: kollégának __utolsó munkanapja,​__ ​ távozás után __ki kapja meg a leveleit__, és __mi legyen a meglévő levelekkel__.
  
 (a vélhetően távozott kollégák fiókját szerverünk is figyeli, ezért az egy hónapnál régebben használt postafiókok estén mi veszünk fel hibajegyet) (a vélhetően távozott kollégák fiókját szerverünk is figyeli, ezért az egy hónapnál régebben használt postafiókok estén mi veszünk fel hibajegyet)
  
 **Ha a technikai kapcsolatartó másként nem dönt nyolc napon belül , akkor az eljárás automatikusan a következő.** \\ **Ha a technikai kapcsolatartó másként nem dönt nyolc napon belül , akkor az eljárás automatikusan a következő.** \\
-- a fiókot arhiváljuk és fél évig tároljuk a szerverünkön,​ ezután eltávolítjuk (lemásoljuk az ügyfél szerverére)\\ +- a fiókot arhiváljuk és fél évig tároljuk a szerverünkön,​ ezután eltávolítjuk (lemásoljuk az ügyfél szerverére) \\ 
-- a kolléga címét minden terjesztési csoportból eltávolítjuk\\+- a kolléga címét minden terjesztési csoportból eltávolítjuk \\
 - a leveket a technikai kapcsolatartó (annak hiányában az ügyvezető) e-mail címére irányítjuk,​ amíg más döntés nem születik. - a leveket a technikai kapcsolatartó (annak hiányában az ügyvezető) e-mail címére irányítjuk,​ amíg más döntés nem születik.
  
 **A feladat költsége: ** \\ **A feladat költsége: ** \\
-- Admin Postamesteri szolgáltatás igénybevétele esetén díjmentes\\ +- Admin Postamesteri szolgáltatás igénybevétele esetén díjmentes \\ 
-- ellenkező esetben a munkáért a cégre vonatkozó egy óra munkadíjat számlázunk\\+- ellenkező esetben a munkáért a cégre vonatkozó egy óra munkadíjat számlázunk \\
 a díj egyik esetben sem tartalmazza a learhivált levelek későbbi bármilyen kezelését! a díj egyik esetben sem tartalmazza a learhivált levelek későbbi bármilyen kezelését!
  
Sor 86: Sor 171:
 Gyakran előfordul, hogy az ügyfél új eszközre, telefon, tablet, gép próbálja beállítani a levelezését,​ és a szakszerütlen beállítások használata miatt a többszöri sikertelen bejeletnkezést a szerverünk védelmi rendszere betörésnek vélelmezi, ezért letiltja a hibás kérésről érkező kommunikáció publikus címét. Ebben az esetben csak az AdminSys Kft. munkatársa tudja feloldani ezt a tiltást, az ideig a kolléga, de akár a teljes iroda nem tud levelezni. Gyakran előfordul, hogy az ügyfél új eszközre, telefon, tablet, gép próbálja beállítani a levelezését,​ és a szakszerütlen beállítások használata miatt a többszöri sikertelen bejeletnkezést a szerverünk védelmi rendszere betörésnek vélelmezi, ezért letiltja a hibás kérésről érkező kommunikáció publikus címét. Ebben az esetben csak az AdminSys Kft. munkatársa tudja feloldani ezt a tiltást, az ideig a kolléga, de akár a teljes iroda nem tud levelezni.
  
-Ezért kérjük, hogy a beállítást nagy gondossággal végezzék el, és szükség esetén kérjék kollégáink segítsését (06-1-445-3323,​ 06-30-919-1116)\\ +Ezért kérjük, hogy a beállítást nagy gondossággal végezzék el, és szükség esetén kérjék kollégáink segítsését (06-1-445-3323,​ 06-30-919-1116) \\ [[:​sajat_levelezes|A levelezés beállításról erre a link -re kattintva talál információt.]]
-[[:​sajat_levelezes|A levelezés beállításról erre a link -re kattintva talál információt.]]+
  
 **A feladat költsége: ** \\ **A feladat költsége: ** \\
-- Admin Postamesteri szolgáltatás igénybevétele esetén díjmentes\\ +- Admin Postamesteri szolgáltatás igénybevétele esetén díjmentes \\ 
-- ellenkező esetben a munkáért a cégre vonatkozó egy óra munkadíjat számlázunk\\+- ellenkező esetben a munkáért a cégre vonatkozó egy óra munkadíjat számlázunk 
 ===== Levél felderítés:​ levél küldésével és fogadásával kapcsolatos problémák kezelése ===== ===== Levél felderítés:​ levél küldésével és fogadásával kapcsolatos problémák kezelése =====
  
Sor 97: Sor 182:
  
 **Ügyfelünk küldi a levelet, és az nem érkezik meg a címzetthez. ** \\ **Ügyfelünk küldi a levelet, és az nem érkezik meg a címzetthez. ** \\
-Gyakori hibák, magyarázatok a problémára\\ +Gyakori hibák, magyarázatok a problémára \\ 
-- az ügyfél elírja a partner e-mail címét: erről a rendszer válaszüzenet érkezik (tobbnyire ​anygol ​nyelven)\\ +- az ügyfél elírja a partner e-mail címét: erről a rendszer válaszüzenet érkezik (tobbnyire ​angol nyelven: Unknow user, unknow mailbox stb.) \\ 
-- a levél elmegy, de a fogadó félnél a Levélszemét mappában kerül (érdemes rákárdezni,​ hogy esetleg nincs -e ott)\\ +- a levél elmegy, de a fogadó félnél a Levélszemét mappában kerül (érdemes rákárdezni,​ hogy esetleg nincs -e ott) \\ 
-Ha ezek egyike sem igaz, akkor vizsgáljuk a problémát. A küldő és a partner e-mail címének, illetve a körülbelüli időpont ismeretében megvizsgáljuk a kiküldés körülményeit a levelező szerveren, Ezeket az informáckat megosztjuk a fogadó fél levelező rendszergazdájával (ha van ilyen)+Ha ezek egyike sem igaz, akkor vizsgáljuk a problémát: a küldő és a partner e-mail címének, illetve a körülbelüli időpont ismeretében megvizsgáljuk a kiküldés körülményeit a levelező szerveren, Ezeket az informáckat megosztjuk a fogadó fél levelező rendszergazdájával (ha van ilyen)
  
 **A feladat költsége: ** \\ **A feladat költsége: ** \\
-- Admin Postamesteri szolgáltatás igénybevétele esetén díjmentes\\+- Admin Postamesteri szolgáltatás igénybevétele esetén díjmentes \\
 - ellenkező esetben a munkáért a cégre vonatkozó egy óra munkadíjat számlázunk - ellenkező esetben a munkáért a cégre vonatkozó egy óra munkadíjat számlázunk
  
 **A partner küldi a levelet és az ügyfél nem kapja meg. ** \\ **A partner küldi a levelet és az ügyfél nem kapja meg. ** \\
-Gyakori hibák, magyarázatok a problémára\\ +Gyakori hibák, magyarázatok a problémára \\ 
-- az ügyfél elírja a partner e-mail címét: erről a rendszer válaszüzenet érkezik (tobbnyire anygol nyelven)\\ +- az ügyfél elírja a partner e-mail címét: erről a rendszer válaszüzenet érkezik (tobbnyire anygol nyelven) \\ 
-- a levél elmegy, de a fogadó félnél a Levélszemét mappában kerül (érdemes rákárdezni,​ hogy esetleg nincs -e ott)\\ +- a levél elmegy, de a fogadó félnél a Levélszemét mappában kerül (érdemes rákárdezni,​ hogy esetleg nincs -e ott) \\ 
-Ha ezek egyike sem áll fent, akkpr a küldő féltől kérünk egy információs rendszer naplót, amelyből kiderül, hogy a levél a rendszerünkben kézbesítve lett. Ha nincs ilyen naplófile, vagy nekünk kell megvizsgálnunk a levél fogadásának tényét, ezt külön kérésre tesszük meg, és enne költségét nem tartalmazza az Admin Postamesteri szolgáltatás.\\ +Ha ezek egyike sem áll fent, akkpr a küldő féltől kérünk egy információs rendszer naplót, amelyből kiderül, hogy a levél a rendszerünkben kézbesítve lett. Ha nincs ilyen naplófile, vagy nekünk kell megvizsgálnunk a levél fogadásának tényét, ezt külön kérésre tesszük meg, és enne költségét nem tartalmazza az Admin Postamesteri szolgáltatás. \\ **A feladat költsége: ** \\
-**A feladat költsége: ** \\+
 - a munkáért a cégre vonatkozó egy óra munkadíjat számlázunk. - a munkáért a cégre vonatkozó egy óra munkadíjat számlázunk.
  
-===== Levelezés beállítása telefonra =====+===== Levelezés beállítása telefonra ​(saját levelező rendszer, helyi Exchange szerver, MS O365) ===== 
 + 
 +**Levelezés beállítása saját levelező rendszer esetén** 
 + 
 +**Levelezés beállítás helyi Exchange szerver esetén \\  \\ 
 +Levelezés beállítás MS O365 Exchange szerver esetén** 
 + 
 +\\
  
  
admin_levelfelderites.1595773769.txt.gz · Utolsó módosítás: 2020/12/04 17:46 (külső szerkesztés)