Felhasználói eszközök

Eszközök a webhelyen


kiszolgalo_karbantartas

Különbségek

A kiválasztott változat és az aktuális verzió közötti különbségek a következők.

Összehasonlító nézet linkje

Előző változat mindkét oldalon Előző változat
Következő változat
Előző változat
kiszolgalo_karbantartas [2020/10/03 06:54]
Horvath Lorand [Szerver alap infrastruktúra támogatása, üzemeltetése]
kiszolgalo_karbantartas [2021/01/04 13:30] (aktuális)
Horvath Lorand [Kiszolgáló (szerver) karbantartásának időablaka, gyakorisága]
Sor 5: Sor 5:
 Az informatikai rendszerek egyik legfontosabb eleme a kiszolgáló szerver gép. Ennek hadveres rendelkezésre állása az egyik legfontosabb feladata az üzemetető cégnek. Az informatikai rendszerek egyik legfontosabb eleme a kiszolgáló szerver gép. Ennek hadveres rendelkezésre állása az egyik legfontosabb feladata az üzemetető cégnek.
  
-===== Szerver alap infrastruktúra karbantartása =====+^Támogatás típusa^Egység^Egység típusa^Nettó egységár^Megjegyzés| 
 +|Hardveres és virtuális környezet felügyelete,​ karbantartás|1|hó|szerződés szerint|költségtáblázat 1.1 sora|
  
-Legtöbb esetbe ​a szerver biztosítja teljes rendszer működésének kiszolgálását a címkiosztástól, ​a névfeloldásig, illetve a felhasználó azonosításig.\\+===== Kiszolgáló (virtuális szerver és munkaállomás) karbantartás ===== 
 + 
 +Az informatikai rendszerekben,​ legtöbb esetben ​a szerver ​kiszolgáló ​biztosítja teljes rendszer működéséhez szükséges szolgáltatásokat (címkiosztástól, ​címfeloldás,​ felhasználó azonosítás), illetve a belső ügyviteli vagy egyéb rendszer kiszolgálását.\\
 Ennek meghibásodása,​ kiesése az üzemből, kihatással van a teljes rendszerre, ezért ennek szakszerű karbantartása a nagyon fontos feladat.\\ Ennek meghibásodása,​ kiesése az üzemből, kihatással van a teljes rendszerre, ezért ennek szakszerű karbantartása a nagyon fontos feladat.\\
 Továbbá ezen a kiszolgáló gépen van telepítve a cég által használt hálózati rendszerek, programok. Továbbá ezen a kiszolgáló gépen van telepítve a cég által használt hálózati rendszerek, programok.
Sor 13: Sor 16:
 Az AdminSys Kft. húsz év tapasztalattal felügyel, üzemeltet, és tart karban szervereket.\\ Az AdminSys Kft. húsz év tapasztalattal felügyel, üzemeltet, és tart karban szervereket.\\
 Cégünk e feladat keretén belül __**csak ****az alábbi alapfeladatokat végzi el:**__ \\ Cégünk e feladat keretén belül __**csak ****az alábbi alapfeladatokat végzi el:**__ \\
-- fizikai állapot figyelése (ha ez lehetséges)\\+- fizikai állapot ​távoli ​figyelése (ha ez lehetséges ​az adott hardver esetén)\\
 - virtuális környezet felügyelete,​ karbantartása,​\\ - virtuális környezet felügyelete,​ karbantartása,​\\
-- a szerver hardveres és szoftveres felügyelete,​ frissítése,​ karbantartása, ​(átalában havi négy alkalom)\\+- a szerver hardveres és szoftveres felügyelete,​ frissítése,​ karbantartása,​\\
 - lemezek állapotának figyelése\\ - lemezek állapotának figyelése\\
 - szemét szedés, töredezés mentesítés\\ - szemét szedés, töredezés mentesítés\\
 - nem megfelelő használat detektálása és kezelése\\ - nem megfelelő használat detektálása és kezelése\\
 - ütemezett adatmentés stratégia kialakítása,​ ellenőrzése és felügyelete\\ - ütemezett adatmentés stratégia kialakítása,​ ellenőrzése és felügyelete\\
-- adatvisszaállítás mentésből (csak egy fil vagy könyvtár visszaállítása a kialakított mentési struktúra, és mentési időtartam keretén belül)+minden olyan karbantartás jellegű munka, amely nem a felhasználói bejelentésre történik\\ 
 +- kivétel ​adatvisszaállítás mentésből (csak egy adatállomány ​vagy könyvtár visszaállítása a kialakított mentési struktúra, és mentési időtartam keretén belül, illetve, ha visszaállítható)
  
 ^  Támogatás típusa ​ ^  Egység ​ ^  Egység típusa ​ ^  Nettó egységár ​ ^  Megjegyzés ​ | ^  Támogatás típusa ​ ^  Egység ​ ^  Egység típusa ​ ^  Nettó egységár ​ ^  Megjegyzés ​ |
-|  Szerver kiszolgáló alap karbantartás ​ |  1  |  hó  |  szerződés szerint ​ |  költségtáblázat 1.2.1 sora  | +|  Szerver kiszolgáló alap karbantartás ​ |  1  |  hó  |  szerződés szerint ​ |  költségtáblázat 1.2 sora  | 
-|  Munkaállomás kiszolgáló karbantartás ​ |  1  |  hó  |  szerződés szerint ​ |  költségtáblázat 1.2.2 sora  |+|  Munkaállomás kiszolgáló karbantartás ​ |  1  |  hó  |  szerződés szerint ​ |  költségtáblázat 1.sora  |
  
-===== Szerver standard támogatása (infrastruktúra karbantartása + üzemeltetés) ​===== +=====   ​=====
- +
-Az alapszolgáltatáson felül a szerveren az alábbi feladatok elvégzése szükséges,​ **amelyeket egy kibővített sandard szolgáltatás keretén** belül végzünk:​\\ +
-- felhasználók kezelése, létrehozása,​ törlése, módosítása,​\\ +
-- felhasználói jogosultság kezelése\\ +
-- könyvtárak,​ megosztások létrehozása,​ kezelése, jogosultságok beállítása\\ +
-- szabályzatok (policy -k kezelése)\\ +
-- új eszköz telepítése a szervere\\ +
-- egyéb módosítások végzése a szerveren +
- +
-^  Támogatás típusa ​ ^  Egység ​ ^  Egység típusa ​ ^  Nettó egységár ​ ^  Megjegyzés ​ | +
-|  Szerver kiszolgáló standard támogatása ​ |  1  |  hó  |  szerződés szerint ​ |  költségtáblázat 1.2.3 sora  | +
- +
-1. - virtuális vagy hardvers kiszolgálón alap Windows szerver alapú operációs rendszer támogatását jelenti +
- +
-__**A szolgáltatások egyike sem nem tartalmazza**__ \\ +
-- a teljes rendszer visszaállítása disaster esetén\\ +
-- új program telepítése,​ konfigurálása a szerveren (ez a feladat módosítja az egyedi szoftverek támogatásának feltételét)+
  
 \\ \\
Sor 61: Sor 48:
  
 ^  Támogatás típusa ​ ^  Egység ​ ^  Egység típusa ​ ^  Nettó egységár ​ ^  Megjegyzés ​ | ^  Támogatás típusa ​ ^  Egység ​ ^  Egység típusa ​ ^  Nettó egységár ​ ^  Megjegyzés ​ |
-|  Egyedi szoftver támogatás ​ |  1  |  hó  |  ​5.000 Ft <​sup>​1</​sup> ​    |  ​egy szoftverre ​érvényes ​ |+|  Egyedi szoftver támogatás ​ |  1  |  hó  |  ​szerződés szerint  ​|  ​költségtáblázat 1.4 sora, megadott incidensszámra ​érvényes |
  
-//1 - az ár tájékozatató jellegű, függhet ​program bonyolultságától,​ kezelhetőségétől //+díjazás kiterjeszthető a Tervezett időkerettel (3.2)
  
 __**A szolgáltatás nem tartalmazza**__ \\ __**A szolgáltatás nem tartalmazza**__ \\
Sor 69: Sor 56:
 - bármilyen a programmal kapcsolatos hiba elhárítása\\ - bármilyen a programmal kapcsolatos hiba elhárítása\\
 - bármilyen a hálózati kapcsolathoz kötödő hiba elhárítása,​ kivétel az alapindraktruktúra működése\\ - bármilyen a hálózati kapcsolathoz kötödő hiba elhárítása,​ kivétel az alapindraktruktúra működése\\
-adat visszatöltését mentésből+adatok ​visszatöltését mentésből 
 + 
 +\\ 
  
 ==== Kiszolgáló (szerver) karbantartásának időablaka, gyakorisága ==== ==== Kiszolgáló (szerver) karbantartásának időablaka, gyakorisága ====
Sor 75: Sor 65:
 ^Paraméter^Érték^Megjegyzés| ^Paraméter^Érték^Megjegyzés|
 |Időablak|8:​00 - 16:​30|proaktív szolgáltatás| |Időablak|8:​00 - 16:​30|proaktív szolgáltatás|
-|reagálási idő|órán belül| |+|reagálási idő|órán belül| |
  
 ^Szolgáltatás^Gyakoriság^Egység^Megjegyzés| ^Szolgáltatás^Gyakoriság^Egység^Megjegyzés|
kiszolgalo_karbantartas.1601700850.txt.gz · Utolsó módosítás: 2020/12/04 17:46 (külső szerkesztés)