Ez a dokumentum egy előző változata!
Az informatikai rendszerek egyik legfontosabb eleme a kiszolgáló szerver gép. Ennek hadveres rendelkezésre állása az egyik legfontosabb feladata az üzemetető cégnek.
Legtöbb esetbe a szerver biztosítja teljes rendszer működésének kiszolgálását a címkiosztástól, a névfeloldásig, illetve a felhasználó azonosításig.
Ennek meghibásodása, kiesése az üzemből, kihatással van a teljes rendszerre, ezért ennek szakszerű karbantartása a nagyon fontos feladat.
Továbbá ezen a kiszolgáló gépen van telepítve a cég által használt hálózati rendszerek, programok.
Az AdminSys Kft. húsz év tapasztalattal felügyel, üzemeltet, és tart karban szervereket.
Cégünk e feladat keretén belül csak az alábbi alapfeladatokat végzi el:
- fizikai állapot figyelése (ha ez lehetséges)
- virtuális környezet felügyelete, karbantartása,
- a szerver hardveres és szoftveres felügyelete, frissítése, karbantartása, (átalában havi négy alkalom)
- lemezek állapotának figyelése
- szemét szedés, töredezés mentesítés
- nem megfelelő használat detektálása és kezelése
- ütemezett adatmentés stratégia kialakítása, ellenőrzése és felügyelete
- adatvisszaállítás mentésből (csak egy fil vagy könyvtár visszaállítása a kialakított mentési struktúra, és mentési időtartam keretén belül)
| Támogatás típusa | Egység | Egység típusa | Nettó egységár | Megjegyzés |
|---|---|---|---|---|
| Szerver kiszolgáló alap karbantartás | 1 | hó | szerződés szerint | költségtáblázat 1.2.1 sora |
| Munkaállomás kiszolgáló karbantartás | 1 | hó | szerződés szerint | költségtáblázat 1.2.2 sora |
Az alapszolgáltatáson felül a szerveren az alábbi feladatok elvégzése szükséges, amelyeket egy kibővített sandard szolgáltatás keretén belül végzünk:
- felhasználók kezelése, létrehozása, törlése, módosítása,
- felhasználói jogosultság kezelése
- könyvtárak, megosztások létrehozása, kezelése, jogosultságok beállítása
- szabályzatok (policy -k kezelése)
- új eszköz telepítése a szervere
- egyéb módosítások végzése a szerveren
| Támogatás típusa | Egység | Egység típusa | Nettó egységár | Megjegyzés |
|---|---|---|---|---|
| Szerver kiszolgáló standard támogatása | 1 | hó | szerződés szerint | költségtáblázat 1.2.3 sora |
1. - virtuális vagy hardvers kiszolgálón alap Windows szerver alapú operációs rendszer támogatását jelenti
A szolgáltatások egyike sem nem tartalmazza
- a teljes rendszer visszaállítása disaster esetén
- új program telepítése, konfigurálása a szerveren (ez a feladat módosítja az egyedi szoftverek támogatásának feltételét)
Az egyedi szoftverek támogatása nem tartozik az alapinfraktruktúra támogatásához, de alapszintű szintű ismerte és támogatása többnyire a cégünk feladata, de ennek szakszerűbb kezelését ismerete a szoftvert támogató céggel együttműködve végezzük.
Feladatunk, a rendszer megfelelő mentésének kialakítása a támogató cég segítségével, illetve ennek ütemezett felügyelete.
A szolgáltatás tartalmazza
- a program alapszintű megismerését
- a program adatainak, információinak tárolását, naprakészen tartását
- a program mentésének ellenőrzését
- frissítését a fejlesztő, illetve támogató cég utmutatása szerint (havi két alkalommal)
- kapcsolattartás a program fejlesztőjével, támogatójával
| Támogatás típusa | Egység | Egység típusa | Nettó egységár | Megjegyzés |
|---|---|---|---|---|
| Egyedi szoftver támogatás | 1 | hó | 5.000 Ft 1 | egy szoftverre érvényes |
1 - az ár tájékozatató jellegű, függhet a program bonyolultságától, kezelhetőségétől
A szolgáltatás nem tartalmazza
- a szakszerű, az utasításban leírt frissítés utáni bármilyen hibajelenség kezelését, elhárítását.
- bármilyen a programmal kapcsolatos hiba elhárítása
- bármilyen a hálózati kapcsolathoz kötödő hiba elhárítása, kivétel az alapindraktruktúra működése
- adat visszatöltését mentésből
| Paraméter | Érték | Megjegyzés |
|---|---|---|
| Időablak | 8:00 - 16:30 | proaktív szolgáltatás |
| reagálási idő | 2 órán belül |
| Szolgáltatás | Gyakoriság | Egység | Megjegyzés |
|---|---|---|---|
| Hardver karbantartás | félévente | alkalom | |
| Virtuális környezet karbantartás | folyamatos | nincs | |
| Szofveres karbantartás | folyamatos | nincs | |
| Ütemezett ellenörzés | heti | alkalom | |
| Proaktív figyelés | folyamatos | folyamatos |