Felhasználói eszközök

Eszközök a webhelyen


kiszolgalo_karbantartas

Ez a dokumentum egy előző változata!


Kiszolgáló (szerver) karbantartás, támogatás

Hardveres és virtuális környezet felügyelete, karbantartása

Az informatikai rendszerek egyik legfontosabb eleme a kiszolgáló szerver gép. Ennek hadveres rendelkezésre állása az egyik legfontosabb feladata az üzemetető cégnek.

Szerver alap infrastruktúra karbantartása

Legtöbb esetbe a szerver biztosítja teljes rendszer működésének kiszolgálását a címkiosztástól, a névfeloldásig, illetve a felhasználó azonosításig.
Ennek meghibásodása, kiesése az üzemből, kihatással van a teljes rendszerre, ezért ennek szakszerű karbantartása a nagyon fontos feladat.
Továbbá ezen a kiszolgáló gépen van telepítve a cég által használt hálózati rendszerek, programok.

Az AdminSys Kft. húsz év tapasztalattal felügyel, üzemeltet, és tart karban szervereket.
Cégünk e feladat keretén belül csak az alábbi alapfeladatokat végzi el:
- fizikai állapot figyelése (ha ez lehetséges)
- virtuális környezet felügyelete, karbantartása,
- a szerver hardveres és szoftveres felügyelete, frissítése, karbantartása, (átalában havi négy alkalom)
- lemezek állapotának figyelése
- szemét szedés, töredezés mentesítés
- nem megfelelő használat detektálása és kezelése
- ütemezett adatmentés stratégia kialakítása, ellenőrzése és felügyelete
- adatvisszaállítás mentésből (csak egy fil vagy könyvtár visszaállítása a kialakított mentési struktúra, és mentési időtartam keretén belül)

Támogatás típusa Egység Egység típusa Nettó egységár Megjegyzés
Szerver kiszolgáló alap karbantartás 1 szerződés szerint költségtáblázat 1.2.1 sora
Munkaállomás kiszolgáló karbantartás 1 szerződés szerint költségtáblázat 1.2.2 sora

Szerver standard támogatása (infrastruktúra karbantartása + üzemeltetés)

Az alapszolgáltatáson felül a szerveren az alábbi feladatok elvégzése szükséges, amelyeket egy kibővített sandard szolgáltatás keretén belül végzünk:
- felhasználók kezelése, létrehozása, törlése, módosítása,
- felhasználói jogosultság kezelése
- könyvtárak, megosztások létrehozása, kezelése, jogosultságok beállítása
- szabályzatok (policy -k kezelése)
- új eszköz telepítése a szervere
- egyéb módosítások végzése a szerveren

Támogatás típusa Egység Egység típusa Nettó egységár Megjegyzés
Szerver kiszolgáló standard támogatása 1 szerződés szerint költségtáblázat 1.2.3 sora

1. - virtuális vagy hardvers kiszolgálón alap Windows szerver alapú operációs rendszer támogatását jelenti

Az alapcsomag választása esetén, a standard szolgáltatásokat eseti feladatként kezeljük.

A szolgáltatások egyike sem nem tartalmazza
- a teljes rendszer visszaállítása disaster esetén
- új program telepítése, konfigurálása a szerveren (ez a feladat módosítja az egyedi szoftverek támogatásának feltételét)

Egyedi szoftverek támogatása a kiszolgálón

Az egyedi szoftverek támogatása nem tartozik az alapinfraktruktúra támogatásához, de alapszintű szintű ismerte és támogatása többnyire a cégünk feladata, de ennek szakszerűbb kezelését ismerete a szoftvert támogató céggel együttműködve végezzük.
Feladatunk, a rendszer megfelelő mentésének kialakítása a támogató cég segítségével, illetve ennek ütemezett felügyelete.

A szolgáltatás tartalmazza
- a program alapszintű megismerését
- a program adatainak, információinak tárolását, naprakészen tartását
- a program mentésének ellenőrzését
- frissítését a fejlesztő, illetve támogató cég utmutatása szerint (havi két alkalommal)
- kapcsolattartás a program fejlesztőjével, támogatójával

Támogatás típusa Egység Egység típusa Nettó egységár Megjegyzés
Egyedi szoftver támogatás 1 szerződés szerint költségtáblázat 1.2.3 sora, egy szoftverre érvényes

A szolgáltatás nem tartalmazza
- a szakszerű, az utasításban leírt frissítés utáni bármilyen hibajelenség kezelését, elhárítását.
- bármilyen a programmal kapcsolatos hiba elhárítása
- bármilyen a hálózati kapcsolathoz kötödő hiba elhárítása, kivétel az alapindraktruktúra működése
- adatok visszatöltését mentésből


Kiszolgáló (szerver) karbantartásának időablaka, gyakorisága

ParaméterÉrtékMegjegyzés
Időablak8:00 - 16:30proaktív szolgáltatás
reagálási idő2 órán belül
SzolgáltatásGyakoriságEgységMegjegyzés
Hardver karbantartásféléventealkalom
Virtuális környezet karbantartásfolyamatosnincs
Szofveres karbantartásfolyamatosnincs
Ütemezett ellenörzéshetialkalom
Proaktív figyelésfolyamatosfolyamatos


kiszolgalo_karbantartas.1601701482.txt.gz · Utolsó módosítás: 2020/12/04 17:46 (külső szerkesztés)