Felhasználói eszközök

Eszközök a webhelyen


kiszolgalo_karbantartas

Ez a dokumentum egy előző változata!


Kiszolgáló (szerver) karbantartás, támogatás

Hardveres és virtuális környezet felügyelete, karbantartása

Az informatikai rendszerek egyik legfontosabb eleme a kiszolgáló szerver gép. Ennek hadveres rendelkezésre állása az egyik legfontosabb feladata az üzemetető cégnek.

Támogatás típusaEgységEgység típusaNettó egységárMegjegyzés
Szerver kiszolgáló alap karbantartás1szerződés szerintköltségtáblázat 1.2.1 sora

Szerver alap infrastruktúra karbantartása

Legtöbb esetbe a szerver biztosítja teljes rendszer működésének kiszolgálását a címkiosztástól, a névfeloldásig, illetve a felhasználó azonosításig.
Ennek meghibásodása, kiesése az üzemből, kihatással van a teljes rendszerre, ezért ennek szakszerű karbantartása a nagyon fontos feladat.
Továbbá ezen a kiszolgáló gépen van telepítve a cég által használt hálózati rendszerek, programok.

Az AdminSys Kft. húsz év tapasztalattal felügyel, üzemeltet, és tart karban szervereket.
Cégünk e feladat keretén belül csak az alábbi alapfeladatokat végzi el:
- fizikai állapot figyelése (ha ez lehetséges)
- virtuális környezet felügyelete, karbantartása,
- a szerver hardveres és szoftveres felügyelete, frissítése, karbantartása, (átalában havi négy alkalom)
- lemezek állapotának figyelése
- szemét szedés, töredezés mentesítés
- nem megfelelő használat detektálása és kezelése
- ütemezett adatmentés stratégia kialakítása, ellenőrzése és felügyelete
- adatvisszaállítás mentésből (csak egy fil vagy könyvtár visszaállítása a kialakított mentési struktúra, és mentési időtartam keretén belül)

Támogatás típusa Egység Egység típusa Nettó egységár Megjegyzés
Szerver kiszolgáló alap karbantartás 1 szerződés szerint költségtáblázat 1.2.1 sora
Munkaállomás kiszolgáló karbantartás 1 szerződés szerint költségtáblázat 1.2.2 sora


Szerver standard támogatása (infrastruktúra karbantartása + üzemeltetés)

Az alapszolgáltatáson felül a szerveren az alábbi feladatok elvégzése szükséges, amelyeket egy kibővített sandard szolgáltatás keretén belül végzünk:
- felhasználók kezelése, létrehozása, törlése, módosítása,
- felhasználói jogosultság kezelése
- könyvtárak, megosztások létrehozása, kezelése, jogosultságok beállítása
- szabályzatok (policy -k kezelése)
- új eszköz telepítése a szervere
- egyéb módosítások végzése a szerveren

Támogatás típusa Egység Egység típusa Nettó egységár Megjegyzés
Szerver kiszolgáló standard támogatása 1 szerződés szerint költségtáblázat 1.2.3 sora

1. - virtuális vagy hardvers kiszolgálón alap Windows szerver alapú operációs rendszer támogatását jelenti

Az alapcsomag választása esetén, a standard szolgáltatásokat eseti feladatként kezeljük.

A szolgáltatások egyike sem nem tartalmazza
- a teljes rendszer visszaállítása disaster esetén
- új program telepítése, konfigurálása a szerveren (ez a feladat módosítja az egyedi szoftverek támogatásának feltételét)

Egyedi szoftverek támogatása a kiszolgálón

Az egyedi szoftverek támogatása nem tartozik az alapinfraktruktúra támogatásához, de alapszintű szintű ismerte és támogatása többnyire a cégünk feladata, de ennek szakszerűbb kezelését ismerete a szoftvert támogató céggel együttműködve végezzük.
Feladatunk, a rendszer megfelelő mentésének kialakítása a támogató cég segítségével, illetve ennek ütemezett felügyelete.

A szolgáltatás tartalmazza
- a program alapszintű megismerését
- a program adatainak, információinak tárolását, naprakészen tartását
- a program mentésének ellenőrzését
- frissítését a fejlesztő, illetve támogató cég utmutatása szerint (havi két alkalommal)
- kapcsolattartás a program fejlesztőjével, támogatójával

Támogatás típusa Egység Egység típusa Nettó egységár Megjegyzés
Egyedi szoftver támogatás 1 szerződés szerint költségtáblázat 1.2.3 sora, egy szoftverre érvényes

A szolgáltatás nem tartalmazza
- a szakszerű, az utasításban leírt frissítés utáni bármilyen hibajelenség kezelését, elhárítását.
- bármilyen a programmal kapcsolatos hiba elhárítása
- bármilyen a hálózati kapcsolathoz kötödő hiba elhárítása, kivétel az alapindraktruktúra működése
- adatok visszatöltését mentésből


Kiszolgáló (szerver) karbantartásának időablaka, gyakorisága

ParaméterÉrtékMegjegyzés
Időablak8:00 - 16:30proaktív szolgáltatás
reagálási idő2 órán belül
SzolgáltatásGyakoriságEgységMegjegyzés
Hardver karbantartásféléventealkalom
Virtuális környezet karbantartásfolyamatosnincs
Szofveres karbantartásfolyamatosnincs
Ütemezett ellenörzéshetialkalom
Proaktív figyelésfolyamatosfolyamatos


kiszolgalo_karbantartas.1601702250.txt.gz · Utolsó módosítás: 2020/12/04 17:46 (külső szerkesztés)